אשרות עבודה

קבלת היתר העסקה

העסקת עובד זר בתחום הסיעוד מצריכה היתר להעסקת העובד, בדרך של הגשת בקשה מסודרת, המדגישה את המצב הרפואי ואת הצורך הסיעודי. אין מדובר בהליך אישור אוטומטי, שכן המדינה מנסה להגביל העסקה של עובדים זרים ותיעדוף עובדים ישראליים ולכן ישנה חשיבות בהגשת בקשה מדויקת, העונה על דרישות הרשות לצורך קבלת ההיתר.

כמו כן, היתר ניתן לתקופה קצובה ובסיומה יש להגיש בקשה להארכת ההיתר, וגם הליך זה איננו אוטומטי ולא אחת משפחות – אשר החזיקו בהיתר העסקה קודם – מוצאות עצמן לפתע ללא היתר.

חשוב לציין, גם במקרים בהם רשות האוכלוסין וההגירה סירבה למתן/הארכת היתר, יש מה לעשות. חשוב לפנות ולקבל את הייעוץ המשפטי הנכון ולנקוט בפעולות שונות, הן מול הרשות והן תוך נקיטת הליכים משפטיים.

למשרדנו הידע והניסיון העשיר בתחום, וכך נחלנו הצלחות רבות הן בסיוע למשפחות בקבלת ההיתר או הארכתו, והן בהפיכת החלטות של הרשות וחידוש ההיתר תוך פנייה נכונה לרשות או על ידי הגשת עתירה לבתי המשפט.

בירוקרטיה – לעיתים משפחות הפונות בבקשה להיתר עבור יקיריהן נתקלות בחסמים בירוקרטים וחוסר הניסיון עלול לעכב את הטיפול בבקשה הכה דחופה ולעיתים אף להוביל לדחיית הבקשה.

  • ח' ל', הינה קשישה בת 86 הסובלת משלל בעיות רפואיות המצריכות השגחה צמודה, אשר בקשתה להיתר התעכבה במשך כעשרה חודשים. לאחרונה ח' קיבלה היתר העסקה לארבע שנים, תוך פרק זמן קצר מנטילת הייצוג, וזאת בהתאם לפניותינו לגורמים הנכונים, עמידה על זכויותיהן הקבועות בנהלים וסיוע בכל ההליך הבירוקרטי.

פנייה לערכאות משפטיות לצורך שמירה על זכויות – לעיתים אין מניעה מלבד לפנות לערכאות משפטיות, כאשר הגורמים ברשות דוחים בקשות שלא לצורך ו/או מבקשים לבצע פעולות פוגעניות שלא לצורך. במצבים אלו, יש חשיבות לפנייה לעורך דין בעל ניסיון עשיר, הבקיא ברזי התחום, אשר ידע לאתר פגמים שהליך קבלת ההחלטות ולעמוד על זכויותיכם, גם במצבים בהם הקרב נראה אבוד מראש.

  • א' ב', הינו קטין בן 8 כיום, אשר משרדנו טיפל בענייננו עוד מגיל 3. א' נולד עם ליקוי ראייה קשה והוא מוגדר עיוור. בעזרת ייצוג מדויק ונכון משרדנו הצליח לסייע לאביו (אב חד הורי) לקבל היתר לצורך העסקת מטפלת שתסייע לא' בצרכיו היומיים ובכך תאפשר לא' לגדול כילד נורמטיבי ככל הניתן. לאחר מס' שנים דרשה הרשות לערוך ביקור בית חודרני ופוגעני, ולאור חשש ממשי לפגיעה בנפשו של הקטין, משרדנו התערב, פנה לרשות בכדי לבטל את ביקור הבית ולאחר התעקשות אף הגשנו עתירה, הכל בכדי לשמור על זכויותיו של א' ושל אביו ולהימנע מפגיעה בא', שלא לצורך.
  • מ' ו' היא קשישה, ניצולת שואה, אשר לאחר חמש שנים בהם טופלה במסירות בידי מטפלת סיעודית נפלאה, ובעקבות החמרה במצבה הרפואי, עברה למוסד סיעודי. אולם, לאור הקשר שנוצר במטפלת והתלות בה, פנתה מ' לרשות בבקשה להותרת ההיתר להעסקתה גם במהלך שהותה במוסד סיעודי. הרשות התנגדה, אנחנו עתרנו, ובעקבות ניהול נכון של ההליכים, המצאת חוות דעת רפואיות מדויקות המעידות על ההשלכות הקשות, בית המשפט הורה לבחון מחדש את בקשתה, והכל תוך שהוא מאריך את ההיתר עד לקבלת החלטה חדשה, כפי שנעשה במהלך ניהול ההליך המשפטי.
  • נ' היא חולה סוכרתית, שמחלתה מצריכה טיפול מסביב לשעון, לרבות בלילות. משפחתה של נ' הגיעה לראשונה למשרדנו בהיותה קטינה, וזאת לאחר שמשרד הפנים החליט לפתע, לאחר שנים בהם אחזה בהיתר העסקה כדין, לבטל את ההיתר, וזאת בהליך רשלני ופוגעני. משרדנו הגיש עתירה דחופה, וביטל את ההחלטה הגרועה, לאחר שהצלחנו להצביע על מכלול הפגמים שנפלו בהחלטה. בחלוף הזמן הרשות עמדה סירובה ודחתה בשנית את הבקשה לחדש את ההיתר, וכמובן שמשרדנו עתר בדחיפות לבית המשפט וביטל גם החלטה זו, אשר התקבלה גם היא באופן המנוגד לדין ותוך רמיסת זכויותיה של נ' ובני משפחתה.

קיבלתם היתר – קראו על מציאת עובד סיעודי מתאי

בכל מקרה של ספק צרו קשר עם המשרד להדרכה ובחינה של התיק.

מעוניין במידע אודות קבלת היתר העסקה
עו"ד עובדים סיעודיים
עו"ד עובדים סיעודיים